ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Ośrodka Pomocy Społecznej w Międzyrzeczu
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Zamówienia publiczne do 130 000 zł

Pobierz dane XMLDrukuj informację

Szczegóły informacji

INFORMACJA O UNIEWAŻNIENIU POSTĘPOWANIA dot. zapytania ofertowego 2/2019 z dnia 12.01.2019 r. na zakup i dostawę artykułów papierniczych i materiałów eksploatacyjnych na potrzeby Ośrodka Pomocy Społecznej w Międzyrzeczu.

Informacja ogłoszona dnia 2019-01-25 19:18:41 przez Maria Górna

Akapit nr 1 - brak tytułu

Międzyrzecz, 25.01.2019 r.
 
 
Nazwa zamawiającego: Ośrodek Pomocy Społecznej
                                     ul. Wojska Polskiego 13 b
                                     66-300 MIĘDZYRZECZ
 
 
INFORMACJA O UNIEWAŻNIENIU POSTĘPOWANIA
 
DOTYCZY: zapytania ofertowego 2/2019 z dnia 12.01.2019 r. na zakup i dostawę artykułów papierniczych i materiałów eksploatacyjnych na potrzeby Ośrodka Pomocy Społecznej
w Międzyrzeczu.
Zamawiający zawiadamia, iż unieważnia postępowanie przetargowe na podstawie pkt. 10 ust. 3 zapytania ofertowego 2/2019r. ponieważ wystąpiła istotna zmiana okoliczności powodująca, że prowadzenie postępowania nie leży w interesie publicznym.
W zapytaniu ofertowym  na zakup i dostawę artykułów papierniczych i materiałów eksploatacyjnych na potrzeby Ośrodka Pomocy Społecznej w Międzyrzeczu Zamawiający dokonał błędnego opisu przedmiotu zamówienia w części 3 dotyczącej materiałów eksploatacyjnych poprzez dopisanie tylko do pozycji 2 klauzulę „oryginalności tonera” i pominięcia tej klauzuli do wszystkich tonerów.
Zamawiający zorientował się o swojej pomyłce dopiero na podstawie zapytania od wykonawcy, który dopytał Zamawiającego „czy w dziale tonery mają być tylko i wyłącznie zamienniki, bo z zapytania wynika, że cb4435a ma być tylko oryginalny”.
Zamawiający sprostował  swoją omyłkę w tym zakresie i w dniu 21.01.2019r. o godz. 10.02 przekazał odpowiedź elektronicznie do wszystkich wykonawców, którzy złożyli ofertę lub kontaktowali się wcześniej w sprawie zapytania ofertowego, że wymaga wszystkich tonerów w postaci oryginału.
Ponieważ termin składania ofert upływał 22.01.2019 r. o godz. 10.00, a część wykonawców złożyło już swoje oferty, nie doszło do skutecznego poinformowania wykonawców o zmianie opisu przedmiotu zamówienia, co istotnie wpływało na cenę złożonych ofert.
Krajowa Izba Odwoławcza wielokrotnie  wskazywała, iż sporządzenie opisu przedmiotu zamówienia stanowi jedną z najistotniejszych czynności zamawiającego poprzedzających wszczęcie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, która determinuje cały przebieg postępowania i może wywrzeć wpływ na jego wynik. Dlatego też zamawiający winien dokonywać tej czynności z poszanowaniem wyrażonej w art. 7 ust. 1 i 2 Pzp zasady nakładającej obowiązek przygotowania i przeprowadzenia postępowania w sposób zapewniający zachowanie uczciwej konkurencji oraz równe traktowanie wykonawców.
Z uwagi na zbyt krótki okres czasu od terminu zmiany opisu przedmiotu zamówienia do terminu składania ofert doszło do naruszenia zasad zachowanie uczciwej konkurencji oraz równego traktowanie wykonawców.
Z powyższego wynika, że wada uzasadniająca unieważnienie postępowania we wskazanej części tkwi w samym postępowaniu a jednocześnie jest istotna i nieusuwalna. Ponadto zakupu zamienników tonerów, w przypadku gdy Zamawiający chciał zakupić wyłącznie oryginalne tonery (co wynika
z nałożonych reżimów zachowania gwarancji i prawidłowej eksploatacji urządzeń kserujących będących na stanie Zamawiającego) zakup zamienników nie leży w interesie publicznym. Wada ta jednocześnie jest niemożliwa do usunięcia w trybie i w sposób uprawniony na tle przepisów Pzp
i uniemożliwia zawarcie umowy niepodlegającej unieważnieniu zarówno na tle Pzp, jak i w świetle przepisów k.c. 
Wobec powyższego Zamawiający jest zobowiązany do unieważnienia postępowania, z uwagi, gdy postępowanie obarczone jest wadą uniemożliwiającą zawarcie ważnej umowy w sprawie zamówienia publicznego.
 

Załączniki

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Ośrodek Pomocy Społecznej
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Maria Górna
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2019-01-25
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Maria Górna
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2019-01-25 19:16:05
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2019-01-25 19:18:41
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2019-01-25 19:18:41
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
319 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »
« powrót do poprzedniej strony